Slimme thermostaat van Tado
Op 17 januari heb ik een slimme thermostaat van Tado besteld. Het “Tado V3+ startpakket + 2 radiatorknoppen” om precies te zijn. Lag in het online tweede kans-rek van een bekende webwinkel. Inclusief twee slimme radiatorknoppen dus. Dat is handig want dan kunnen de radiatoren van de kinderkamers dicht worden gezet wanneer ze niet thuis zijn.
Het pakketje arriveerde een dag later. Na alle stappen gevolgd te hebben, waarbij je de gegevens van je huidige thermostaat en CV ketel moet invoeren, verschijnt de volgende melding.
Op 20 januari een e-mail ontvangen van Tado. Na een link aan te klikken werd ik door een proces geleid. De thermostaat en de radiatorknoppen staan nu netjes in de app. Er is echter nog wel een klein probleempje. De thermostaat staat nu al een paar uur op 18 graden maar het blijft 15 graden in mijn huis.
De oude thermostaat is dus teruggeplaatst zodat het in ieder geval weer behaaglijk is in huis. Foto’s van de CV installatie, de bedrading en de modelnummers zijn naar Tado gestuurd.
Het is jammer dat je na de aankoop moet wachten tot er weer iemand op kantoor is bij Tado. Ik heb maar een simpele aan/uit thermostaat nodig. Hoe ingewikkeld zou het zijn om dit zo in te stellen op de servers bij Tado dat dat gebeurt?
Omdat ik hassio ook heb gekoppeld aan mijn slimme meter hoop ik straks ook kan zien of zo’n slimme thermostaat werkelijk een energiebesparing oplevert, zoals de fabrikant belooft.
Eerst wil ik graag weer gewoon een warm huis..